En expedit med pms

steg upp vid 7 idag och gjorde mig i ordning och hela kittet för att ta bussen lite vid 9. mötte upp mamma och sen var det dags för läkarbesök, varje gång exakt varje gång jag är på sjukhus blir jag deppig..gillar verkligen inte att vara på läkarbesök men är dock tvungen minst 3 ggr om året. Allt idag gick bra vilket känns skönt.
Efter sjukhuset tog jag och mamma en runda i stan och skulle byta ett par korta spets leggins som man har under shorts.

jag har aldrig i hela mitt liv blivit så påhoppad av i affär. shortsen som har legat i garderoben sen jag köpte dom för ca 2 veckor sen efter som det inte är så pass varmt än så det är läge att använda dom. Men igår när jag städade och högg i såg jag att själva spetsen tyget, de elastiska i legginsen stack ut som små trådar längs alla sömmar, så ska de inte vara på ett par helt nya. observera jag hade inte ens klippt av lapparna på shortsen. Expediten i affären tar upp dom kollar om dom har fler sen kommer hon tillbaka till kassan ställer sig och luktar på shortsen. ur hennes mun kommer med snorkig röst ur: mer de här är ju tvättade? lukta på dom.
dom luktar tvättmedel.

Jo men good luck hur ska dom kunna vara tvättade om lapparna sitter på?
Då när vi ifråga sätter de kommer nästa mening från expiditen: Man kan hur lätt som helst ta av lapparna och sätta dit dom igen ( den här affären har som en kedja där alla lappar sitter fast där man dock kan ta av kedjan med ett spänne) BRA! jag har alltså gått och köpt ANVÄNDA spetsleggins, jag har aldrig haft dom på men där står jag och expediten bara öser galla över mig. Men en sak slog mig när hon i kassan själv sa det där med att man kunde få upp kedjan hur lätt som helst.

För ett tag sen var där uppe en situation i media. Att expediterna i affärer har på sig kläder från butiken och säljer plaggen som vanligt sen. AVSLÖJAD! ni gör garanterat de i den affären för hur annars skulle du veta det med kedjan eller varför gick ni alla med kläder från butiken.
Har ni köpt dom till er eller har ni dom för dagen och i morgon hänger dom ute på hängare i affären igen?

Jag kommer inte sätta min fot i den affären igen, skulle de vara något jag köper där så ska jag lukta på det, dra i de, känna och klämma innan jag betalar något.

Allt slutade med att jag fick ett nytt par med mig hem, trevligt ju
ännu mer trevligare när jag nu ska prova dom och ser att de är en reva/maska i hela tyget på ena benet.
tillbaks igen till affären i morgon och då ska jag be om pengarna tillbaka. trots att jag skulle vilja behålla dom så är de inte värt det efter allt detta.
Mitt shopping humör sjönk till 0% redan efter den första affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0