Killar och tjejer

igår spenderade jag kvällen med läxor och när mina kära föräldrar väl var hemma var det dags för att ut och köra igen. det går bra..verkligen bra. Min pappa sitter som slagen ibland när jag klarar saker han inte ens bett mig göra.Många tror nog att " Äh det är bara att trycka på gasen och sen bromsen när man ska stanna" Visst, hoppa in i bilen sen så ska vi nog se hur de kommer bli. Vi tjejer har sämre självförtroende än killar och just inom det här ämnet med körkort och bil ligger fortfarande killarna ett steg förre än oss tjejer. Vi får räta på ryggen och visa att vi kan för det kan vi. Killar har haft intresset för bilar sen långt tillbaka. Nu menar jag inte att tjejer inte kan ha det men det är killarnas passion från barnsben om jag säger så.

Jag tar ett exempel:
- En kille kör moped och ser att polisen kommer. Vad gör han/Vad tänker han?
Killen tycker det är spännande och tycker att bli jagad är coolt för stunden.
Inte lika kul tycker han när han har visat böteslappen för sin pappa.

- En tjej kör moped och ser att polisen kommer. Vad gör hon/Vad tänker hon?
Tjejen blir skräckslagen och hjärtat bultar. hon tänker direkt på olagligheterna och vad som kan hända så hon stannar innan det blir värre.

Killar har lite mer " jävlare-namma" i sig än tjejer.
Men vi tjejer sköter oss bättre i trafik, så tjejer
Räta på ryggen och visa att vi också kan

Kommer vara ute och köra hela kvällen idag så vi hörs kanske sent ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0