Stolt över mig själv

nu börjar klockan bli runt halv 4 och svenskan slutade för ca 15 minuter sen men nu är det såhär att vi har mentorstid kl 16. alltså en håla från 15.15 till 16.00 för att sen ha högst 10 minuters mentorstid. Många har tagit sig hem och det förstår jag för det har jag också gjort vissa gånger men idag sitter jag stolt kvar för jag tänkte att nej nu ska jag vara kvar. Vi är kanske 5 st som är kvar i klassen medans då ca 11 st har taigit sig hem av dom som var här idag. Det jag menar med att jag är stolt är att vissa tar sig hem efter skolan på cykel, 20 minuters buss resa eller liknande och då förstår jag inte varför man inte kan sitta kvar. Medan jag sitter troget kvar och har den längsta hem resan av alla i min klass och av många skulle jag tro. Det tar ca 1timme och en kvart för mig att ta hem, varierar på hur jag åker och så men på ett ungefär. Jag ser inte min pendling varje dag, 5 dagar i veckan som ett hnder utan jag tycker verkligen om min skola och då är det värt till varje lilla sekund.

Nu ska jag se lite program som jag missat på alla kanalers play sidor.
Riktigt trött idag och jag vet att allt blir sämre då så jag vet att mitt tålamod kommer tryta om jag ska ut och köra idag. Men det är bara att knipa igen och sen tänka tillbaka på hur jag kämpade när jag väl sitter där i min bil med körkortet i plånboken och glider runt.
Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0