att byta väg

jag kan ibland framstå som den blyga personen men folk som känner mig väl vet att jag lika bra kan vara galen och bjuda på mig själv för hela slanten. jag vill bli accepterar för den jag är och inte den jag hade kunnat drömma om att få vara. jag vill bli sedd som en tjej som stöttar, skrattar och är sig själv.

det var en kväll i juli med gamla och nya människor.
kvällen blev en mycket prat värd kväll och många kloka ord kom upp. vi satt ett gäng och pratade om allt mellan himmel och jord. killar och tjejer vi diskuterade mycket och folk hade olika åsikter. ett samtals ämne som finns bland dagens ungdomar är utseende och hur folk ser andra. ni vet när man träffar nya människor bildar man genast en uppfattning om hur personen kan vara trots att man i princip bara sagt hej till den och oftast kan ens uppfattning vara helt fel. det blev en stor diskussion mellan min vän som jag känner sen innan och en kille jag aldrig hade träffat innan men min uppfattning var att han var typiskt den killen som ska ha den där snygga tjejen som alla vill ha.

man skratta åt alla förklaringar och allas åsikter men när diskussionen blev så lång att dom 2 frågade oss andra omkring var de som jag kände alla sen innan och igen blyghet fanns. jag har fått höra i flera år att jag har lätt för att uttrycka mig vuxet och kan förklara en och samma sak på flera olika sätt.
jag fick min åsikt sagd och folk höll med men vissa satt mest som slagna och fick sig nog en ordentlig tankeställare.

efter en stund lade den diskussionen ner och kvällen fortsatte. Under kvällen ändrades min uppfattning om många när jag märkte att dom var som mig och vågade visa sitt rätt jag. för vem vill bli dömd efter att inte vara sitt egna "jag". att missta något på grund av att inte våga visa sitt rätta och få säga vad man har på tungan.

jag är en tjej som är osäker på min egna utsida men jag är mer säker än säkrast på vad jag har inombords och kan hantera allt.

ta fem sekunder och tänk på 2 ord.... insida eller utsida?
vilket ord förknippar du dig mest med?
känner du din insida eller utsida mest?

du vill också bli accepterad för den du är ellerhur?
var då den du är och ingen annan, du kommer längst så.

såhär många månader efteråt när telefonen ringer fick jag gnugga mig i ögonen när jag såg ditt namn på telefonen.
när killen jag hade fått fel uppfattning om ringer och säger: jag ville bara säga att det där du sa den kvällen var de mest betydelse fulla jag hört från en tjej.

människor byter vägar..
nya vägar byggs..
de är en vardag i dagens liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0