Den ena löser det andra.

Försäljningsdag 2, lite segt men håller uppe humöret.
En trevlig dam köpte av mig idag och jag ska från och med nu inte störa mig på äldre människor. Den här damen var en av dom trevligaste jag mött och jag blev faktiskt rörd av en fritt främmande dam kan öppna sig så och prata fritt om livet. Min handledare var och hälsade på mig just under detta inköp och den här damen verkligen uppskattade att ungdomar vill satsa i framtiden. På dem drygt 5 minuterna jag prata med henne fick jag höra saker man inte säger i första taget. Att hon hade ett ensamt liv sedan 2 år tillbaka då hennes man dog, att samhället är uppbyggt på sällskapsvis och det håller jag med. Direkt när hon sa det slog de mig att ja en buss t.ex. Den har en massa dubbel sätten men knapp några solo platser.  Ifall så var hon så tacksam att hon fick kolla på sakerna i mitt resekit plus att jag hjälpte henne med batterierna till minificklampan som man får med i paketet.

Hon var helt enkelt glad att få prata av sig lite för vem ska hon annars göra det med? Kan verkligen förstå hur tufft det är att gå från att ha en partner, gå från 2 personer till 1.
Att gå från att prata med någon vid köksbordet till att sitta och prata med sig själv.
Fick faktiskt mer respekt för dom äldre tack vare den här damen, menar inte att alla är så trevliga men många är ensamma och uppskattar oss kreativa unga människor.Hon var så nöjd så hon gav mig 100kr för kitet även när jag bara sa att de kostade 90. generöst, tack!

Behandla andra som du själv vill bli behandlad, det kommer man så otroligt långt med.
Alla har vi varit små, alla ska vi bli gamla.
Allt handlar om att respektera varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0