Dagens diskussion

Har ni någonsin fått höra det? Jag hör det ganska ofta faktiskt och jag tycker ibland det är så otroligt irriterande. Klart musik åldras men att lyssna på en bra låt och någon säger men åh den är så gammal! so what? en låt som är bra är lika bra ny som gammal. just inom musik kommer det nya låtar hela tiden som på ett rullande band men alla låtar finns kvar, dom existerar och det är för att kunna lyssna på dom trots att dom är flera år gamla.

Visst, vissa låtar förknippas med ett speciellt år eller ett års sommarplåga t.ex men de är fortfarande musik
De är klart man vill hålla sig till den senaste musik för det är ändå den man får höra vart man än går. Men jag själv kan säga att jag älskar att lyssna på låtar som är gamla och bra.
Man tänker: åh de var längesedan jag hörde denna låten.

i dags läget är det så att så fort du slår på dom mest populära radiokanalerna får du höra de mest färska i musikväg, tänk så skönt det är med musiktjänster som spotify t.ex där du kan bestämma själv vad du vill lyssna på. när du vill, hur länge du vill och hur gammal än låt än.
Tänk så snabbt musik blir så kallat gammalt nu för tiden. eller kan låtar åldras?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0