ett litet lamm bland massa rävar

sitter på min andra lektion för dagen och jag och typ halva klassen har precis haft samtal om vår svenska bok vi läser, några av oss ahr läst boken innan och sett filmen så vi gjorde bort oss lite när vi i princip berättade slutet av boken för dom son inte ens läst till den sidan man skulle i läxa. där var även ETT ströande objekt...blir galen på människan (hemskt att säga) men så är det ibland.
alla skrattade åt saker som man kanske inte förstår varför vi skrattade åt
men vi gick ifrån grupprummet med goda prestationer.
när jag skulle förklara vad lammets blick var så förklarade jag lammet som ett offer, ett litet lamm...då lägger william till....ja bland en massa farliga rävar.
Toppen! de slutade med ännu ett skrattanfall
härligt gruppen, det här gjorde vi bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0