Morfar♥



ingen direkt i släkten är sportintresserad eller i alla fall inte så otroligt som du är.

Du fick med dig en som kunde följa med dig på matcher runt om i världen.

Jag, ditt äldsta barnbarn.

Jag har kommit närmre dig tack vare det här och de glädjer mig

jag har fått höra samma historier om och om igen

samma bilder tusen gånger om


du har varit skånes bästa ungdom

du har spelat mot dåvarande bästa spelaren pelé

men nu vet jag att du är värd alla historier du berättat

nu när du fått ditt namn skrivet på malmö ffs 100års jubileums tröja

de betyder något otroligt för dig, det vet jag

gratulerar morfar & grattis på födelsedagen 70 år


 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0