Årets Valborg

Allt började med en kort skoldag sen blev det iväg till min kära gamla håla för att träffa folk. Satt där i korridorren och minnena kom upp på dom 3 åren jag har spenderat där men samtidigt saknar jag inte alls själva skolan utan såfall bara folket som gick där/ går där. Sjuorna som var hur blyga som helst när vi gick där går nu som korridorerna är någon catwalk. Strumpbyxor och ett linne som precis går ner om gumpen och pumps, flickor små börjar ni er ner blir de flash till hög nivå men det är kanske syftet med er klädsel? Det håller inte i längden. Mitt i allt på skolan hör jag en röst någonstans som jag kan placera så fort jag uppfattar den. Jag reser mig och går runt hörnet på korridoren och möts av en person tittar på mig lite och sen säger nej men gud..hej! får en varm kram av min gamla svensk lärare som kommer alltid vara den bästa jag haft för ingen kan nå upp till den nivån han lärde ut, hjälpa var och en eller var den jim han var.

Där var några lärare som stod i en liten grupp och snackade och efter en stund ad jag med i samtalet och dom frågade var jag gick i skolan och allt nu förtiden. Vissa kände knapp igen mig men det förstår jag för det hr hänt lite på ett år. håret är kort, det är blondt ist för brunett och jag har glasögon. Jag vet exakt vilken situation alla nior är i nu, för jag gick igenom det själv förra året. Det är en tuff och jobbig period för det gäller att prestera för slutresultat men när ni väl kommer till min tidpunkt nu när jag blickar tillbaks på den så är de samtidigt den mest värdefulla och spännande tiden av 9 obligatoriska år.

Känner att det kommer bli ett lång in lägg men jag gör det mer kortfattat nu. Vi gick hem till min vän nathalie och bara tog de lugnt men de slutade med att vi halv sov, blev vi skjutsade till burlöv men allt var stängt så vi åkte tillbaka och tog oss till mc donalds. Satt där en stund och väntade på att regnskuren utanför skulle gå över sen väntades en lång runda hem till nathalie igen. på vägen tillbaka tramsade vi runt. vi kom till en busskur där jag tänkte att jag kände igen personen som satt där. Jag vinkade och insåg att jag det var Timmy min gamla klasskompis som jag inte träffat på drygt ett år som satt där. Även hur mycket jag sagt att jag ska döda honom när han försökte bränna mitt hår så saknar jag honom som en i klassen, verkligen! En snabb pratstund och en kram sen var vi på vår vandring hem igen.

Vid halv 10 på kväller drog vi oss iväg mot robin och mötte härligt folk på vägen med alkohol i kroppen. Väl framme bestämde vi oss snabbt för att vi alla skulle sticka hem till johanna som också var med så det blev ytterligare en ordentlig vandring, där jag träffade på lite folk utanför en fest men väl framme hade vi en otroligt rolig kväll. En av dom trevligaste kvällarna på länge. kvällen avslutades några timmar efter tolvslaget och biten vi fick gå hem till Nathalie var seg men gud så kul.

Somnade som en stock och som en människa som haft kul. Tusen Tack Allihopa!
Är hemma nu och har sovit i 2 timmar för jag var så otroligt trött eftersom vi vaknade tidigt i morse.
Nu ska jag fika lite och sen skriva lite skolarbete om jag orkar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0