På 2 röda sekunder

Lördag: klockan ringde runt 07.00 och då var det bara att hoppa upp och göra sig i ordning för jobb, runt 9 var vi på plats för att inta glass-säljandet och det gick bra, hade det varit varmare hade det såklart gått betydligt bättre. Träffade på Lena som var min lärare i andra klass, min mamma träffar henne ofta men jag har inte sett henne på flera år så det var kul att träffa på henne och fick även höra att kristin som var fritidsläraren mår bra och kommer ihåg mig.
Resumerar dagen som en: lugn och skön dag bland hundratals mumsiga glassar

Söndag: Eftersom väderfolket hade sagt att det skulle regna hela dagen följde jag inte med mamma till jobbet idag utan slappade i soffan tills telefonen ringer. Det var inget regn ute och i telefonen hör jag: taaa dig hit vi sitter i skiten.. klick! På 2 röda sekunder fick jag förvandlas från pyjamas till redo för jobb och som tur var min morbror i närheten så han körde mig dit eftersom det ligger på vägen hem till han. Kom dit och slängde på mig ett förkläde sen var det att köra igång, vi var 3 i linen som serverade ut mat som på ett rullande band samtidigt som man fick springa och fylla på allt möjligt. Efter 4 timmar non stop stod jag som slutkörd och skrek nästan efter mat. Har haft ont i halsen hela dagen och hoppas inte det blir värre. Allt blir så mycket roligare med folket på restaurangen, kockarna sjunger högt i köket även om dom inte är några idoler precis, vi ute i linen. jävlas med comradion ut till köket bara för att stressa dom och allt blir ett helt nöje. Det serverades mat till ungefär 700 pers och sen allt från glass, kaffe kakor. Diskbandet fick verkligen gå på högvarv och allt gick som ett band.
Resumerar dagen som: en stresspumpad dag som vi klarade av utan tvekan, men fötterna har klagat

Godnatt bloggen, hoppas verkligen inte min hals eller något blir värre under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0