118800 säger sitt?

Idag i skolan sitter vi och fyller i lite frågor kring de slutliga resultatet kring valet, vid en av frågorna bestämmer vi oss av att smsa till 118800 för att höra vad de säger ang. frågan. Vi skickar iväg ett sms där det står: Hej varför backade centerpartiet i årets val? Vi hinner knappt lägga ner telefonen förrän det plingar till. I nästa sekund sitter magdalena brevid mig först helt stum sen as garvar och vinklar telefonen till mig.

Där jag läser: Hejsan! Centern är inte så bra som dom tror, dom är ett gäng medieslickande as! Mvh 118800
Samtidigt som jag brast ut i skratt slog tanken mig att: hallå vi betalade faktiskt för det här smset och vi var faktiskt ute efter ett seriöst svar. Många i klassen reagerade på händelsen när vi berättade det och även våra lärare. I samma veva tog jag faktiskt tag i saken och kontaktade 118800's VD för att verkligen få en förklaring till det här sms:et. Det är ju trots allt inte ett faktabaserat sms vi fick utan, sändaren från 118800's egna åsikt kring politik.

Tack vare min kunskap för att skriva och argumentera skickar jag iväg ett mail som jag drygt en timme senare får svar på. Där VDn ber om ursäkt för det som hänt och tar allt ansvar på deras sida!
Ibland lönar det sig att reagera, vi får väl se om vi går vidare med det här i skolan imorgon!
Är pengarna tillbaka för högt krav eller lite gratis sms eller?
Tolkar det i allafall som dagens oförberedda händelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0